Jas - Mitt liv i minnen och ord

Hold On, Girl / Livet & Musik
Mycket i mitt liv är bra, som min kille, min familj, nya jobbet och hemmet men annat går tyvärr som det vill. Egentligen sedan personen som ville hyra min gamla lägenhet i andra hand (och äntligen fick ok av min hyresvärd försvann ur bilden dagen innan vi hann skriva kontrakt. Mindre än en vecka innan jag skulle flytta till nya lägenheten för att vara närmare mitt nya jobb alltså...

Jag har gått av och an, det vill säga släppt det och blivit så sjukt frustrerad över det, om vartannat. Det är ingen rolig sits, emotionellt men också ekonomiskt såklart. Vänder helt upp och ner på vinterns resplaner med min kärlek och det är så ledsamt. Som jag hade längtat.

Men det ska ju finnas en mening med allt, så jag antar att jag bara får tänka mig att dessa dryga 15 000 extra i hyra (för en oanvänd lägenhet!) inte var tänkt att gå till resan; ödet kanske räddar oss från en olycka på resan?
Ja, lite långsökt, eventuellt, men det är såhär man får tänka för att inte bli helt enkelt rasande utöver att vara rakt av ledsen. Det blir verkligen inte roligare när det är någon som är vän till en familjemedlem, på något sätt blir det värre då...

Nu har jag mycket att vara glad för, men också mycket som tynger och det är säkert en bidragande faktor till att jag varit sjuk med feber sedan i torsdags. Jag är så glad att jag har en så bra arbetsgivare, det är sällan man varit med om mer förstående och omtänksamma människor. Jag trivs så bra ochdet hade varit hemskt att behöva sluta (är i uppstartsfasen och oroar mig över att sitta löst till på grund av sjukdom såhär i början på ett nytt jobb). Så sjukdom, lägenhetsstress, ekonomiska oroligheter när jag är på väg till en trygg och bra budget inom ett par månader, samt att det var inbrott på gamla adressen dagarna innan flytt, gör att det känns lite extra tungt nu.

MEN jag tänker lyssna på Alabama shakes ord i det här fallet!

"So, bless my heart and bless my mind.
I got so much to do, I ain't got much time
So, must be someone up above saying,
"Come on, girl! Yeah, you got to get back up!
You got to hold on...
Yeah, you got to hold on..."

Musik alltså, hur bra är inte musik? Jag är tacksam att musik finns. Dessa musik-citat är så bra ♥


"Once in a while you will find that one song understands you perfectly."


"Where words fail, music speaks."
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress