Jas - Mitt liv i minnen och ord

RAW chokladpraliner i jul?
Jag har samlat så smått på inspiration till julgodis och julchoklad eftersom vi kommer att ha julafton hos oss i år, med pojkvännenm, storasyter och mig som värdar. Har börjat göra mumsiga choklagbollar med enbart RAW-ingredienser och söker vidare efter något mer juligt...
 
Fick nyss in ett receptförslag på mailen som jag blev väldigt nyfiken på. Jag bjuder på det till alla er som inte får nyhetsbrev från Life. 
 
Mmm, chokladpraliner!
Underbart goda chokladpraliner med raw choklad och mandel - och tranbärsfyllning. 20 st.
 
Ingredienser:
3 1/2 dl mandelmjöl
1/2 dl agavesirap
1 1/2 msk kokosolja
3/4 torkade tranbär, hackade
150 g mörk raw chocklad
 
Så här gör du:

1. Blanda ihop mandelmjöl, agavesirap och kokosolja till en smidig massa. Blanda i de hackade tranbären, spara några till dekoration, och rulla till bollar.

2. Smält chokladen i ett vattenbad och doppa bollarna i den smälta chokladen.

3. Lägg pralinerna på bakplåtspapper och toppa varje med en bit tranbär.

4. För att pralinerna ska stelna behöver de stå svalt.

Måste testas!

Har du något bra tips? Dela gärna med dig isf. :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress